پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

پایان اجرای گروه «آناهیتا» در کردستان عراق

اجرای پنج روزه گروه تئاتر خیابانی «آناهیتا» در اقلیم کردستان عراق به پایان رسید.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از ایرنا، گروه تئاتر خیابانی «آناهیتا» به عنوان یکی از گروه های فعال در زمینه تئاتر خیابانی از شهرستان سقز استان کردستان، در پی دعوت بخش فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل و وزارت فرهنگ دولت اقلیم کردستان عراق از روز پنجشنبه هفته گذشته اجرای عمومی خود را در شهرهای منطقه کردستان عراق آغاز کرد و امروز دوشنبه در میان استقبال عمومی مردم اجراهای خود را به اتمام رساند.

حسین استیری وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل در خصوص نمایش خیابانی گروه آناهیتا گفت: این گروه، نمایش خیابانی 'ئاوات' به طراحی و کارگردانی علیرضا اسماعیلی را که با مضمون طنز اجتماعی و نقدی بر تعاملات انسانی تولید شده، در پارک ها، بازارهای سنتی، اماکن تاریخی و تفریحی شهرهای اربیل، سلیمانیه، سوران، رواندز و رانیه برای شهروندان اقلیم با زبان کردی اجرا کردند.

وی افزود: اجرای چنین برنامه های هنری بصورت مثبت و تاثیرگذار به گسترش تعاملات فرهنگی و فعالیت های هنری مشترک منجر می شود.

وابسته فرهنکی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل، همچنین از همکاری دفتر روابط خارجی و فرمانداران و مسئولان ادارات فرهنگ شهرستان های اقلیم کردستان عراق قدردانی کرد.

م ه / ط ه

این مطلب را به اشتراک بگذارید